4 maj 2014

Projekt lekstuga!

Hej hej!

Här har vi en skön helg! 
Älskar att inte vara uppbokad på en massa saker, utan det blir vad det blir:)

5-åringen trodde att jag sagt att vi skulle fixa lekstugan idag, när jag egentligen menade: städa lekrummet. Men ok, tänkte jag "why not!?":) så vi tog ut alla möbler och annat skräp från lekstugan och sopade sen ihop all sand. Det var inte lite sand!!!:S

När pappa kom hem bad vi om färg och penslar, och snart stod vi där inne hela familjen:)) (utom Arvid som satt utanför i vagnen;)
Så nu har verkligen: Projekt lekstugan har börjat!

Så här tråkig har den sett ut nu några år inuti:
Det var helt enkelt dags att måla!!
Målarkläder på:D
Innan vi ens hunnit dra det första draget med penseln snubblade Ellen och doppade i HELA handen i förghinken!!:D Jag skrattade inte då... men nu en stund senare kan jag göra det;) Ni skulle hört och sett kaoset! Vi klippte av tröjan och torkade försiktigt av henne. Ellen skrek tills vi fått bort färgen. Eftersom den var oljebaserad, så var vi ju tvungna att använda lacknafta för att få bort färgen. 
Det blir ljust och fint! 
Måla en gång till, sen får det duga!
I veckan ska vi köpa tyg till gardiner och sen får vi se hur vi ska inreda den. Det beror ju på om de vill fortsätta greja med sand och annat skräp inne i stugan...

Nu väntar vi kalasbesök, och det luktar ljuvligt i hela huset av hallon- och rabarberpaj (färska rabarber från tomten!!) Bildbevis och recept kommer! 

Kramar 












Inga kommentarer: