7 maj 2016

Sol



Tre barn och en skadad man. Idag har min käre maka efter tre dryga veckor överraskat mig! När vi kom hem efter en shopping-tur så hade han plockat undan både disk och grejer i hall o tvättstuga! Jag blev så himla glad! För er som har barn i ålder 3-7 år vet ju vad de kräver och just till idag har det känts som jag varit ensamstående. Jag beundrar er som är det!! Jag hinner knappt med att gå på toaletten, äta upp maten förrän barnen ätit upp eller det ska fixas, hämtas, hjälpas, byta blöjor, plockas undan, diskas, städa, engagera sig i allt de hittar på, hjälpa mannen med allt från skära upp hans mat, hjälpa med kläder mm mm mm mm mm mm Phu! Jag kanske inte ska känna mig så eländig när jag mot kvällen börjar känna mig helt tom, orkeslös, ledsen, lite arg och tycker-synd-om-mig-själv för att jag inte hinner el orkar träna. Orkar inte med disken efter  kvällens måltid. Skönt att vara ledig, men fy vad mycket mer jag får göra än när jag jobbar!! Jag tror jag längtar till måndag!? Det brukar inte hända. Haha

Inga kommentarer: